فایل یو

برترین جزوات آموزشی

فایل یو

برترین جزوات آموزشی

روشهای تست و ارزیابی وب سایت و برنامه های سازمانی


چکیده:
تسهیلات تکنولوژیکی موانع موجود بر چاپ و نشر را تا حدودی برداشته است. امروزه اطلاعات فراوانی به طور افسار گسیخته در محیط وب تولید و منتشر می شود. طبق مطالعات انجام شده کاربران، جهت رفع نیازهای اطلاعاتی خویش به محیط وب روی آورده اند و اغلب آنچه بازیابی می شود معتبر دانسته و مورد استناد قرار می دهند. در این نوشته ضمن بیان ضرورت ارزیابی، گوشه ای از معیارهای سنجش کیفیت اطلاعات بازیابی شده در محیط وب نمودار گردید. بحث  ارزیابی سایت  (‪ (Site Evaluation‬ یکی از بحث‌های مطرح در دنیای اینترنت است که از اوایل دهه ۹۰‬میلادی هر روز به اهمیت آن افزوده می‌شود. با گسترش هر چه بیشتر تجارت الکترونیکی در دنیا بالاتر بودن رتبه یک سایت برای افزایش موفقیت، هر روز اهمیت بیشتری پیدا می‌کند. مهم‌ترین پارامتر برای ارزیابی یک سایت تعداد بیننده آن است ، با توجه به این نکته که ماهیت اینترنت پوشش یک سایت در سراسر جهان است، تعداد بیننده مهم‌ترین عامل برتر بودن یک سایت محسوب می‌شود انتخاب سایت‌های برتر دنیا معمولا با استفاده از این پارامتر انجام می‌شود. در ارزیابی این مبحث، مواردی مانند تعداد بیننده در هر روز ، تعداد صفحه‌دیده شده در هر روز و تعداد صفحه دیده شده به ازای هر بیننده مطرح می‌شود. معیار دیگری که برای ارزیابی سایت‌ها مطرح می‌شود سرعت می باشد، بیننده باید در کمترین زمان ممکن به اطلاعات موجود در سایت دست پیدا کند. مهم‌ترین ابزار برای نمایش و بدست آوردن پارامترهای ذکر شده استفاده از  نرم‌افزارهای آماری مخصوص وب‌سایت است که تمامی پارامترها را به همراه اطلاعات کاملا جزئی و دقیق در اختیار قرار می‌دهند. نرم‌افزار  دیپ ماتریکس (‪ (DeepMatrix‬از نوع ابزار  ‪Server Side‬ و دو نمونه ابزار Client شامل ‪  Stats.ir‬ و ‪  netsup.com‬ از جمله نرم افزارهای مناسب ارزیابی سایت می باشند.
یک کارشناس فناوری اطلاعات نیز معیارهای ارزیابی یک وب سایت را مواردی مانند سرعت بالا آمدن و نحوه طراحی صفحات، نحوه استفاده از آمار سایت برای جذب بیننده بیشتر و روش‌های جلب بیننده به سایت مطرح می کند.

فهرست مطالب:
چکیده   
مقدمه    
فصل اول: بیان فرصت و معیارهای ارزیابی در صفحات وب
1-1 مهارت ارزیابی اطلاعات    
1-2 مفهوم مهارت اطلاع یابی    
1-3 مفهوم تفکر انتقادی    
1-4 ضرورت ارزیابی اطلاعات در عصر اطلاعات    
1-4-2 جهانی شدن و ارزش اطلاعات    
1-4-3 رشد تکنولوژی و آلودگی اطلاعات    
1-4-4 اطلاع گرایی و جامعه و جامعه اطلاعاتی    
1-4-5 کاربردنهایی و مهارت های اطلاع یابی    
1-5 ضرورت ارزیابی صفحات وب    
1-6 ضرورت ارزیابی صفحات وب    
1-7 معیارهای ارزیابی صفحات وب    
1-8 هدف را مشخص کنید    
1-9 تعیین میزان پویش    
1-10 ارزیابی شهرت و اعتبار    
1-11 تعیین صحت    
1-12 روزآمدی    
1-13 قابلیت دسترس پذیری    
1-14 قیمت    
فصل دوم: مقایسه متدهای قابل دسترسی ارزیابی وب و معلومات
حاصل از کارآیی متدهای ارزیابی
2-1 دلایل تضمین دسترسی وب سایت    
2-2 منابعی که به دسترسی سایت کمک می کند    
2-3 مبحث    
فصل سوم: برنامه وب سایت
3-1 مدیریت برنامه وب سایت    
3-1-1 سنجش کارآیی    
3-2 ارزیابی آنچه در وب می بینید    
3-3 طراحی وب در دسترس چیست؟    
3-4 دسترسی برای وب    
فصل چهارم: نحوه کار برنامه های کاربردی وب
4-1 معماری برنامه کاربردی    
4-2 حلقه درخواست- پاسخ    
4-3 UPL  های عمل مؤلفه    
4-4 پیام های حلقه درخواست- پاسخ    
4-5 پردازش درخواست    
4-6 ایجاد پاسخ    
4-7 بک تراک کش    
4-8 ایجاد پروژه ها    
4-8-1 انتخاب یک قالب    
4-8-2 ایجاد یک پروژه برنامه وب    
4-8-3 فایل ها و گروه های پروژه    
4-8-4 کلاس ها    
4-9 مؤلفه های وب    
4-10 منابع    
4-10-1 منابع سرور وب    
4-10-2 چارچوب ها    
4-10-3 محصول ها    
4-11 مقصدها    
4-12 ساخت برنامه شما    
4-13 نصب برنامه کاربردی شما    
4-14 خلق مولفه های وب    
4-15 فایل های جاوا    
4-15-1 فایل های HTML, WOD    
4-15-2 حفظ و نگهداری وضعیت    
4-16 افزودن متد به مؤلفه    
4-17 افزودن منطق بر متد    
4-18 چگونگی عملکرد حفظ وضعیت    
4-19 استفاده از برنامه و شیء    
4-20 مدیریت کش و عمل بک تراک    
4-21 کش تعریف مؤلفه    
4-22 کش صفحه Server-side    
4-23 ردکش Server-side    
حرف آخر    
منابع و مآخذ
فهرست اشکال و جداول

تعداد مشاهده: 735 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.rar

فرمت فایل اصلی: doc

تعداد صفحات: 78

حجم فایل:912 کیلوبایت

 قیمت: 4,800 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل
  • راهنمای استفاده:
    مناسب جهت استفاده دانشجویان رشته کامپیوتر و فناوری اطلاعات


  • محتوای فایل دانلودی:
    در قالب فایل word و قابل ویرایش

تحقیق ایجاد انگیزه برای حضور در نماز دانش آموزان


مقدمه:
نماز میراث تمامی انبیاء است هر پیامبری که مبعوث به رسالت شد.انسانها را به نماز دعوت کرد و به آن سفارش نمود. (( قرآن کریم در «سوره مریم آیه 31 از دعوت به نماز حضرت عیسی (ع) و درآیات بعد از دعوت، به نماز حضرت اسماعیل (ع) یاد کرده است. در سوره طه خداوند به پیامبری (ص) می فرماید: «خانواده و پیروان خود را به نماز امر کن و در این دعوت شکیبا باش.» )) نماز کشتی نجات است که همه افراد بخصوص کودکان و نوجوانان ها و جوان ها را از طوفانها و خیزابها عبور می دهد و به ساحل آرامش و رستگاری می رساند.
نماز، تقدیم حمد و سپاس به درگاه خالق منان و کامل ترین پاسخ به عالی ترین نیاز انسان؛ فرصتی برای طراوت بخشیدن روح و پلی برای نیل به اوج کمال « نماز » . یعنی کمال جویی است . یکی از اساسی ترین ارکان حیات ، « نماز » . مطلق و زینت بخش شخصیت و منش مؤمنان است، تمدن، فرهنگ، زندگی و تحرک جوامع انسانی است.
اگرچه نماز دارای اهمیت فراوان است، اما برگزار کردن نماز به جماعت اهمیت بیشتر دارد، زیرا نمازجماعت نمادی با ارزش از جامعه مطلوب اسلامی است که عناصری مانند رهبری، اتحاد و نظم را دربر می گیرد. بنابراین، مطالعه نماز جماعت و حکمتهای فراوانی که در آن نهفته، حایز اهمیت است. به همین دلیل، یکی از مهمترین مسائلی که فکر دینداران جوامع گوناگون بشری را به خود جلب کرده، این مسئله است که چگونه فرزندان جامعه را دیندار و نمازخوان کنند و آنها را از بهره های فراوان این ودیعه آسمانی پرنصیب سازند. پرستش حقیقتی است که در همه موجودات عالم وجود دارد و موجودی در عالم نیست که پرستنده حق نباشد. این حقیقت که گوشه هایی از رموز آن در عالم کشف و شهود برای عالمان راستین پدیدار گشته، در آیه شریفه 43 سوره بنی اسرائیل این گونه آورده شده است: « و اِن مِن شَیء اِلاّ یُسَبِّحُ بِحَمدِه وَ لکنْ لا تَفْقَهُونَ تَسبیحَهُم »

فهرست مطالب:
بیوگرافی
مقدمه
ضرورت توجه به کودکان و نوجوانان
بیان مسئله
راهکار های پیشنهادی برای تغییر
راه های بوجود آوردن انگیزه در دانش آموزان
یافته های پژوهش در عمل
چگونگی ایجاد انگیزه
موانع برگزاری نماز جماعت در مدارس
مهمترین علل عدم حضور دانش آموزان در نماز جماعت براساس تحقیق دیگران
انتخاب راه حل ها
گردآوری اطلاعات
موانع و محدودیت ها
هدف از اقدام پژوهی
پیشینه یافته های دیگران
راه حل ها و پیشنهادها
راه حل های انتخابی و قابل اجرا
نتیجه گیری
منابع

تعداد مشاهده: 1356 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.docx

فرمت فایل اصلی: docx

تعداد صفحات: 94

حجم فایل:135 کیلوبایت

 قیمت: 7,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل
  • راهنمای استفاده:
    مناسب جهت استفاده معلمان و دانشجویان رشته علوم تربیتی و روانشناسی


  • محتوای فایل دانلودی:
    در قالب فایل word و قابل ویرایش