چکیده: دراین پژوهش برای ایجاد پوشش های روانکار جامد از ایندیم و سرب روی نمونه های فولادی استفاده شد پوشش دهی به روش رسوب فیزیکی بخار PVD و توسط فرایندهای تبخیر درخلا و رسوب یونی صورت گرفت و رفتار تریبولوژیکی پوشش ها با استفاده از آزمون پین روی دیسک ارزیابی شد نتایج آزمایشها نشان داد که پوششهای ایجاد شده باعث کاهش ضریب اصطکاک تا کمتر از 0/1 می شوند و دراین بین پوششهای رسوب یونی روانکاری و عمر سایشی بیشتری نسبت به پوششهای تبخیر در خلا از خود نشان میدهند پوششهای ایندیم به دلیل برش آسان ضریب اصطکاک کمتری ایجاد می کنند اما عمر سایشی آنها نسبت به سرب کوتاه تر است علاوه بر ایندیم و سرب پوشش های آلیاژی In-50%Pb/ In-30%Pb %In-10%Pb به روش رسوب یونی ایجاد شدند که مشخص شد خواص روانکاری و سایشی آنها بین پوششهای ایندیم و سرب خالص قرار دارد. نویسندگان: بنیامین یارمند، فخرالدین اشرفی زاده، محمدرضا طرقی نژاد
تعداد مشاهده:
396
مشاهده
فرمت فایل دانلودی:.zip
فرمت فایل اصلی: pdf
تعداد صفحات: 10
حجم فایل:851
کیلوبایت
قیمت:
1,900 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.
پرداخت و دریافت فایل
راهنمای استفاده:
مناسب جهت استفاده دانشجویان رشته متالوژی