مقدمه: در تئوری سازمان کمتر اصطلاحاتی وجود دارد که مانند بوروکراسی در بین عموم به طور ضمنی معنا و مفهوم منفی را تداعی کند.اما بوروکراسی مترادف با عدم کارایی نیست. اگر ما می گوییم: اداره وصول مالیات، نمود یک بوروکراسی است، ممکن است بلافاصله عدم کارایی در ذهن بیشتر افراد تداعی شود که دلالت بر ویژگی هایی از قبیل، کاربرد سخت گیرانه قوانین، فرا از مسئولیت، غیر شخصی بودن، کاغذ بازی، فزونی دوندگی برای رتق و فتق امور، عدم تمایل به تغییر و ... دارد. بوروکراسی صرفاً یک ساختار سازمانی است. فی نفسه خوب یا بد نیست، در بعضی مواقع کارآمد نیست، و در بعضی از موقعیت ها از کارایی بالا برخوردار است.
فهرست مطالب: مقدمه بوروکراسی وبر تعریف اولیه وبر از بوروکراسی تقسیم کار سلسله مراتب اختیار مشخص رسمیت زیاد ماهیت غیر شخصی تصمیمات استخدامی بر اساس شایستگی مسیرهای شغلی برای کارکنان تمایز بارز بین زندگی شخصی و سازمانی اعضاء ویژگی های مثبت بوروکراسی وبر نقش وبر در بوروکراسی ویژگی ها که به ساختار و کارکرد سازمان اشاره دارد ویژگی هایی که به روش ها و شیوه های پرداخت به ازای تلاش افراد اشاره دارد ویژگی هایی که به حمایت هایی که از اعضای سازمان صورت می گیرد، ارتباط پیدا می کنند. تبعات غیر کارکردی (مخل) بوروکراسی جابجایی هدف دیدگاه رابرت مرتون دیدگاه فیلیپ سلزنیک دیدگاه آلوین گولدنر دیدگاه ویکتور تامسون کاربرد نامناسب قوانین و مقررات از خود بیگانگی کارکنان تمرکز قدرت سرخوردگی ارباب رجوع بوروکراسی آیا بوروکراسی یک دایناسور ساختاری است؟ فرا رسیدن مرگ بوروکراسی اغراق در خصوص مرگ بوروکراسی بوروکراسی در همه جا وجود دارد چرا بوروکراسی ها در حال رشد هستند؟ نتیجه گیری منابع
تعداد مشاهده:
1849
مشاهده
فرمت فایل دانلودی:.zip
فرمت فایل اصلی: pptx
تعداد صفحات: 39
حجم فایل:846
کیلوبایت
قیمت:
3,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.
پرداخت و دریافت فایل
راهنمای استفاده:
مناسب جهت استفاده دانشجویان رشته مدیریت
محتوای فایل دانلودی:
در قالب فایل پاورپوینت و قابل ویرایش