فایل یو

برترین جزوات آموزشی

فایل یو

برترین جزوات آموزشی

تحقیق آشنایی با تجارت الکترونیک و زیر ساخت ها آن

تحقیق آشنایی با تجارت الکترونیک و زیر ساخت ها آن




قسمتی از متن:تجارت الکترونیک در واقع فرآیند خرید و فروش محصولات و خدمات بر روی شبکه اینترنت می‌باشد و می‌توان آن را به چند گروه: تجارت بین بنگاه و مصرف کننده یا مشتری (B2C)، تجارت بین بنگاه و بنگاه (B2B) و تجارت بین مصرف کننده و مصرف کننده (C2C) تقسیم نمود. که در این میان فعالیت‌های تجاری عمدتاً در چارچوب B2B و B2C متمرکز گردیده‌اند. هر چند در آینده فعالیت‌هایت جاری B2A و C2A نیز قابل پیش‌بینی می‌باشند که در ادامه به معرفی هر یک پرداخته شده است.بنابر عقیده متخصصین با برقراری ارتباط شبکه اینترنتی بین تولید کنندگان قطعات خودرو و سازندگان خوردو زمان تحویل خودروهای سفارش شده کاهش خواهد یافت، چرا که با انتقال سریع اطلاعات متقابل بین قطعه‌سازان از یک طرف و سازندگان خودرو از سوی دیگر با استفاده از شبکه اینترنت تحولات عمده‌ای در مراحل تحویل خودرو کیفیت و هزینه را شاهد خواهیم بود.قطعه‌سازان، با آگاهی از نیازهای خودروسازان، محصولات را مطابق با نیاز آنها تولید خواهند نمود. ارتباط بین خودروسازان و قطعه‌سازان برای سفارش و تغییر در قطعه و اندازه‌های لوازم یدکی به روش سنتی با کاغذ و نامه حداقل بین یک تا دو ماه زمان می‌برد. اما با استفاده از اینرنت و برقراری ارتباط رایانه‌ای بین این دو مجموعه زمان به کمتر از یک هفته کاهش می‌یابد، در این روش همچنین خودروسازان با کنترل شاخص‌های کیفیت قطعات خودرو می‌توانند تعداد و موارد قطعات معیوب را سریعاً به قطعه‌سازان اطلاع دهند و در نتیجه افزایش قابل توجهی در کیفیت خودروها بوجود می‌آید. در نهایت B2B بین دو مجموعه تولیدکنندگان خودرو و قطعه‌سازان باعث کاهش هزینه‌ها، بهبود کیفیت و افزایش سرعت ساخت خودرو می‌گردد.
تجارت الکترونیکی بین بنگاه و مشتری بسیار متداول است. در حال حاضر ده گروه اول زمینه‌های فروش خدمات و کالا که از طریق اینترنت و براساس B2C انجام می‌پذیرند عبارتند از: سخت‌افزار، امور مسافرت، جهانگردی، کتاب، موسیقی، ارسال هدیه و گل و موادغذایی و نوشیدنی، جواهرات، کالاهای ورزشی و الکترونیکی، که برخی از آنها نیز در لیست کالاهای صادراتی کشورمان قرار دارند.لذا با توجه به وجود زمینه‌های مذکور و با سرمایه‌گذاری در این بخش می‌توان آینده روشنی را در بازار تجارت الکترونیک پیش‌بینی نمود.انواع مزایده و مناقصه کالاها از طریق اینترنت در این حوزه قرار می‌گیرند و با توجه به استقبال عمومی از این نوع سایت‌ها آینده خوبی برای این بخش از فعالیت‌های تجارت الکترونیک پیش‌بینی می‌شود.انواع تعاملات تجاری مابین شرکت‌ها و سازمانهای دولتی، پرداخت عوارض و مالیاتها نمونه‌هائی از انواع فعالیت‌های B2A را تشکیل می‌دهند.





فهرست مطالب:تقسیم‌بندی تجارت الکترونیک     
نمونه‌ای از یک فعالیت تجاری بین بنگاه و بنگاه (B2B)    
فعالیت‌های در محدوده بین بنگاه و مصرف کننده B2C    
فعالیت‌های در محدوده C2C    
فعالیت‌های تجاری B2A (Business to Administration)    
دولت الکترونیکی E_Government    
مزایای دولت الکترونیک    
قوانین حقوقی حاکم بر کسب و کار الکترونیکی (e-law)    
مزیت‌های تجارت الکترونیکی    
معایب تجارت الکترونیکی    
نیازها    
تجارت الکترونیکی چیست؟ (Electronic Commerce)    
امنیت در تجارت الکترونیکی    
رمزنگاری (Encryption)    
رویه رمزنگاری به روش Common Key    
رویه رمزنگاری به روش Public Key    
هویت‌شناسی (Authentication)    
موسسات Certification Authority    
متدهای پرداخت الکترونیکی (Electronic Settlement)    
سیستم کارتهای اعتباری    
پول الکترونیکی (Electronic Money)    
کارتهای هوشمند (IC Card)    
پول الکترونیکی مبتنی بر شبکه (Network type)    
سهولت بکارگیری    
ایجاد یک فروشگاه بزرگ مجازی (Mall)    
نقش وظایف نمایندگی‌های در یک فروشگاه مجازی اینترنتی    
تدوین قوانین (Establishment of Rules)    
محافظت ازداده‌هاواطلاعات شخصی درتجارت الکترونیکی (Protection of Privacy)    
محافظت مصرف‌کنندگان در فرآیندهای تجارت الکترونیکی (Consumer Protection)    
ایجاد قوانین روشن تجاری به منظور ایجاد یک بازار الکترونیکی معتبر    
سیستم خرید از طریق شبکه اینترنت (Online Shopping System)    
کاربرد موسسات ذینفع در فرآیند خرید online    
EDI پیشینه تجارت الکترونیک    
مزایای استفاده از تبادل الکترونیکی اطلاعات    
هزینه‌های استفاده از تبادل الکترونیکی اطلاعات    
مجموعه استانداردها و ساختار تشکیلاتی EDI    
زیرساخت‌های لازم جهت تجارت الکترونیکی (Infrastructure)    
اینترنت چیست؟    
مزایای استفاده از سرویس پست الکترونیکی (e-mail)    
اینترنت چه کارهایی برای ما انجام می‌دهد؟    
چگونه به شبکه اینترنت وصل شویم؟    
طراحی برنامه کاربردی براساس مدل کسب و کار    
مدل کسب و کار (Business Model)    
لایه معماری سیستم‌های کاربردی (Application Architecture)    
سرویس‌های اشتراکی برنامه‌های کاربردی    
تهیه رویدادهای کسب و کار در طراحی Business Model    
زیرساخت فنی (Technical Inrastructure)    
قابلیت حمل (Portability)    
قالیت توزیع توانایی‌های کاربردی    
قابلیت مقیاس‌پذیری و پیش‌بینی توسعه‌های آتی سیستم (Scaleability)    
قابلیت مدیریت (Manageability)    
امنیت اطلاعات در تجارت الکترونیک    
الگوریتم‌های متداول در رمزنگاری (Crypto Algorithms)    
مدیریت ارتباط با مشتریان (Customer Relationship Management)    
تاریخچه کارت‌های اعتباری    
بانکداری الکترونیکی در ایران ـ از تئوری تا عمل    
نفوذ بانکداری الکترونیکی در مبادلات پولی    
آشنایی بانکهای ایران با بانکداری الکترونیکی    
آشنایی بانکهای ایران با اتوماسیون بانکی    
چشم‌انداز تغییرات و استفاده از تجارب    
طرح جامع اتوماسیون    
تاریخچه شکل‌گیری    
اهداف طرح    
معیارهای عمده طرح جامع    
الگوی انفورماتیکی طرح جامع    
نتیجه‌گیری    
منابع و مآخذ    


تعداد مشاهده: 151 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.rar

فرمت فایل اصلی: DOC

تعداد صفحات: 70

حجم فایل:5 کیلوبایت



دانلود فایل
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.