قسمتی از متن: از منظر علم جامعه شناسی، دوران کودکی یک پدیدهنیست؛ بلکه یک مفهوم است. در واقع پیش از آنکه وجود خارجی داشته باشد، تصویری است که در ذهن مردم جوامع مختلف شکل می بندد. دوران کودکی نه یک مفهوم ثابت که مفهومی متغییر است؛ یعنی با توجه به تجربیات مردم هر جامعه و ویژگی های اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و سیاسی آن جامعه، در ذهن جمعی مردم شکل گرفته و تبلور پیدا می کند. به همین دلیل است که سن دوران کودکی، طول زمانی آن و توقعات و تصورات نسبت به آن در جوامع مختلف متفاوت است. تصوری که ما از دوران کودکی انسان داریم. با تمام جوانبش با تصوری که در دیگر جوامع نسبت به دوران کودکی وجود دارد، بسیار متفاوت است، که این تفاوت تنها مختص جوامع مختلف نمی باشد حتی با گذر زمان نیز فرق هایی به وجود می آید.
فهرست مطالب: مقدمه اجتماعی شدن و دور زندگی رشد اولیه کودک رشد ادراکی کودک گریه و لبخند کودک و مادر پیدایش واکنشهای اجتماعی دلبستگی و محرومیت اجتماعی شدن کودک نظریه های رشد کودک نظریه فروید نظریه جی . اچ . میر نظریه پیاژه ارتباط میان نظریه ها عوامل اجتماعی شدن دوره زندگی منابع و مآخذ
تعداد مشاهده:
1185
مشاهده
فرمت فایل دانلودی:.doc
فرمت فایل اصلی: doc
تعداد صفحات: 26
حجم فایل:80
کیلوبایت
قیمت:
5,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.
پرداخت و دریافت فایل
راهنمای استفاده:
مناسب جهت استفاده دانشجویان رشته روانشناسی و علوم تربیتی