فایل یو

برترین جزوات آموزشی

فایل یو

برترین جزوات آموزشی

بررسی تاثیر آراستگی ظاهر معلم و چگونگی تاثیر رنگها در یادگیری


پایان نامه علوم تربیتی و روانشناسی با عنوان بررسی تاثیر آراستگی ظاهر معلم و چگونگی تاثیر رنگها در یادگیری دانش آموزان مقطع ابتدائی

بخشی از مقدمه:
معلم در مدرسه تنها فردی است که میتواند گاهی نفوذی همانند با نفوذ والدین برای کودک داشته باشد، طفل را بسازد و یا او را از نو جهت دهد، معلم برای کودک شخصیت مقتدری است که در عین حال میتوان الگوی اخلاق و رفتار باشد . کودک بتدریج با دنیای فکر و علم و وسعت نظر معلم مرتبط میشود و سعی میکند در موارد بسیاری از او تقلید کند.
دانش آموز شدیداً  تحت تآثیر معلم آگاه و کارآزموده خویش است، آن چیزی را ارزش به حساب می آورد که معلم آن را تآئید کند و آن چیزی را زشت و ناصواب می شناسد که معلم او زشت بداند . کار او بر اساس کار معلم و شخصیتش انعکاسی از شخصیت اوست.
آنها که معلم کودکانند به حقیقت نماینده مربیان اجتماع ، والدین و جامعه هستند . بار سرپرستی و تربیت نسل جدید را آنها بر دوش می کشند و همانها نسل را به مقصد میرسانند . بر اساس کار و عمل شان باید از روی حساب و اندیشیده باشد.
ما معتقدیم تنها تسلط به درس و برنامه نمیتواند کودک را بسازد بلکه شخصیت ، فکر و روان معلم هم باید ساخته شده باشد و این امری است که از لحاظ روانشناسان جداً مورد تآئید است . معلم کودک باید این جرآت را داشته باشد که به ارزیابی و شناسایی خود بپردازد ، نقاط ضعف و قدرت خود را تشخبص دهد ، ببیند که مسائل و مشکلات او چیست؟ میزان تسلط بر نفسش تا چه اندازه است؟ تا چه حد قدرت اداره خود ودیگران را دارد؟ چگونه میتواند این قدرت را به نفع دانش آموز افزایش دهد؟ ....

خلاصه فصول:
در فصل اول به بیان مساله، کلیات و اهمیت تحقیق پرداخته شده است. در فصل دوم سابقه موضوع تحقیق مورد بررسی قرار گرفته و دیدگاههای مختلف یعضی از نویسندگان بیان شده است.
در فصل سوم، روش تحقیق، آزمودنیها و چگونگی گزینش آنها ، روش تهیه و اجرای پرسشنامه و روش آماری تجزیه و تحلیل داده ها و اطلاعات شرح داده شده است. در فصل چهارم به یافته های تحقیق و تجزیه و تحلیل آنها پرداخته شده است. و در فصل پنجم خلاصه تحقیق و پیشنهاد ها ارائه شده است. فهرست منابع و مآخذ به همراه متن پرسشنامه نیز در آخرین صفحات آمده است.

تعداد مشاهده: 2401 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.docx

فرمت فایل اصلی: docx

تعداد صفحات: 111

حجم فایل:595 کیلوبایت

 قیمت: 30,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل
  • راهنمای استفاده:
    مناسب جهت استفاده دانشجویان رشته علوم تربیتی و روانشناسی

  • محتوای فایل دانلودی:
    در قالب فایل word و قابل ویرایش

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.