پایان نامه بررسی رابطه بین سبک های تفکر مدیران با انگیزه نوآوری دبیران مدارس متوسطه دولتی ناحیه یک شهر ارومیه، در سال تحصیلی 93-92
چکیده: پژوهش حاضر با هدف بررسی سبک های تفکر مدیران و رابطه آن با انگیزه نوآوری دبیران دبیرستان های دولتی ارومیه در سال تحصیلی 93-92 به روش توصیفی از نوع پیمایشی همبستگی انجام شده است. جامعه آماری پژوهش شامل کلیه مدیران و دبیران دبیرستان های دولتی ناحیه یک ارومیه می باشد که از بین آنها 200 معلم با روش تصادفی ساده، و 34 مدیر(کل مدیران، به دلیل محدود بودن تعداد آنها) به عنوان نمونه آماری انتخاب شدند. با استفاده از دو پرسشنامه یکی پرسشنامه استاندارد برای سبک های تفکر و دیگری پرسشنامه محقق ساخته برای انگیزه های نوآوری، اطلاعات لازم گردآوری شد. روایی ابزار اندازه گیری توسط چند صاحب نظر دانشگاهی تایید گردید و پایایی آن نیز با استفاده از ضریب آلفای کرونباخ به ترتیب 0.70 و0.71 محاسبه گردید. داده های پژوهش با استفاده از آمار توصیفی(فراوانی، شاخص های پراکندگی و شاخص های مرکزی) و آمار استنباطی(آزمون کلوموگروف- اسمیرنوف، ضریب همبستگی پیرسون آزمون t مستقل، رگرسیون چندگانه و آزمون F) مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفتند. نتایج حاصل از این پژوهش نشان داد که: بین سبک های تفکر مدیران با انگیزه نوآوری معلمان رابطه معنی داری وجود دارد و همچنین بین سبک های تفکر مدیران و ابعاد انگیزه نوآوری معلمان رابطه معنی داری وجود دارد. همچنین بین سبک های تفکر قضاوتگر، درون گرا و کل نگر مدیران و انگیزه نوآوری معلمان همبستگی مثبت و معنی داری وجود دارد. و سبک های تفکر مدیران نقش پیش بینی کننده را در انگیزه نوآوری معلمان ایفا می کنند.
فهرست مطالب: چکیده فصل اول: کلیات تحقیق 1-1مقدمه 1-2 بیان مساله 1-3 اهمیت و ضرورت تحقیق 1-4 فرضیه های تحقیق 1-5 متغیرهای تحقیق 1-6 اهداف تحقیق 1-7 تعاریف اصطلاحات و واژه ها فصل دوم: ادبیات تحقیق 2-1 بخش اول: سبک های تفکر 2-1-1 مقدمه 2-1-2 دوران تکامل سبک های تفکر 2-1-3 تعریف سبک، تفکر و سبک تفکر 2-1-3-1 تعریف سبک 2-2 بخش دوم: نوآوری 2-2-2 شرایط لازم جهت تحقق خلاقیت و نوآوری 2-3 بخش سوم: پیشینه تحقیق 2-3-2 تحقیقات و مطالعات انجام گرفته در داخل کشور 2-3-3 تحقیقات و مطالعات انجام گرفته در خارج کشور فصل سوم: روش های تحقیق و جمع آوری اطلاعات 3-1 مقدمه 3-2 روش تحقیق 3-3 جامعه آماری 3-4 نمونه آماری 3-4-1 روش نمونه گیری 3-4-2 تعیین حجم نمونه 3-5 متغیرهای پژوهش 3-7 روش جمع آوری اطلاعات 3-8 روش تجزیه و تحلیل داده ها فصل چهارم: تجزیه و تحلیل اطلاعات 4-1 مقدمه 4-2 توصیف آماری داده ها 4-2-1 توصیف داده های جمعیت شناختی 4-3 تحلیل های استنباطی 4-3-1 سؤال های تحقیق 4-3-2 آزمون فرضیه های تحقیق فصل پنجم: بحث و نتیجه گیری 5-1 مقدمه 5-2 یافته های توصیفی تحقیق 5-3 یافته های استنباطی تحقیق 5-4 بحث، بررسی و نتیجه گیری 5-5 محدودیت های پژوهش 5-6 پیشنهادات کاربردی الف: منابع فارسی ب: منابع انگلیسی فهرست جداول فهرست نمودارها پرسشنامه سبک های تفکر در نوآوری
تعداد مشاهده:
1425
مشاهده
فرمت فایل دانلودی:.docx
فرمت فایل اصلی: docx
تعداد صفحات: 54
حجم فایل:337
کیلوبایت
قیمت:
13,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.
پرداخت و دریافت فایل
راهنمای استفاده:
مناسب جهت استفاده دانشجویان رشته علوم تربیتی و مدیریت
محتوای فایل دانلودی:
در قالب فایل word و قابل ویرایش